Hea maakler aitab inimesel kolida ja jalutab tema koeraga
VariaKinnisvaraturg ei ole koht, kus pakkuda odavat teenust, vaid tuleb rõhuda kvaliteedile ja pakkuda lisateenuseid, kinnitas aprilli alguses Tallinnas esinenud maaklerite tippkoolitaja Richard Rawlings Suurbritanniast. Vajadusel tuleb muu hulgas jalutada kliendi koeraga, hoida tema lapsi ning pakkuda võtmeteenust.
“Maaklerid ei jälgi ennast kõrvalt, vaid teevad asju lihtsalt nii nagu ollakse harjunud tegema. Ja nii esineb suur tõenäosus, et ilmub keegi, kes teeb asju teisiti ja on potentsiaalsetele klientidele hoopis atraktiivsem. Arvatakse, et inimestele ei meeldi muutused, kuid praktiline elu tõestab meile iga päev vastupidist - kõik tahavad näha uuemat filmi, omada uuemat telefoni. Kui maakler näitab, et teeb asju teisiti, siis on ta ahvatlevam,” selgitas Rawlings, kuidas olla järjepidevalt edukas.
Kinnisvaraturg ei ole mahuturg, kus saab pakkuda odavat teenust, vaid tuleb rõhuda kvaliteedile ja pakkuda lisateenuseid. “Kui teil on kiusatus teenust odavalt pakkuda - ärge tehke seda,” lisas ta.
“Mis täna juhtub, kui sa maja ostad? Maakler annab sulle võtmed üle ja kõik, rohkem sa temast ei kuule,” tõi ekspert välja. “Head maaklerid panustavad lisaks oma tervikliku kogemustepagasiga. Aitavad kolida, hoolitseda laste ja koera eest, tellivad söögi. Väga hästi mõjub võtmeteenus - jätad ühe komplekti võtmeid endale ja ütled kliendile, et kui kunagi peaks võtmetega midagi juhtuma, siis varukomplekt on olemas - helista, kui vaja! See tekitab üllatusefekti ja inimene hakkab sind pidama oma isiklikuks maakleriks.”
Kõrge maakleritasu ei ole tegelikult probleem
Nii palju on pisiasju, millele keegi tähelepanu ei pööra ja just sina võid olla esimene maakler, kes seda teeb, sisendas Rawlings kuulajatele. “Nii et kui me küsime uuesti, et mida maakler teeb, siis vastus on hoopis sügavam - ta aitab inimestel kolida. See paneb asjad hoopis teise perspektiivi. Kui fookus on müügil, siis koos sellega saab otsa ka koostöö. Jah, sa saad raha, aga reputatsioon jääb kujundamata ja just maine on see, mis on kriitilise tähtsusega,” tõi ta välja.
Maakleritasud - kas on probleem või me teeme sellest probleemi? “Kui keegi küsib - palju te võtate, siis tasub mõelda, miks inimesed nii küsivad? Kui kuulete hinnangut, et küsite liiga palju, ma tahaks saada odavamat teenust, siis tegelikult ütleb klient: “Ma tahaksin, et te tuleks maja vaatama”. Nad ei oska midagi muud öelda ega küsida, hind on lihtsalt esimene asi, mis pähe tuleb. Neile on tähtis saada kinnisvara müüdud. Lähene asjale enesekindlalt ja teadmistepõhiselt ja keegi ei hakka hinda alla kauplema!”
Artikkel ilmus ilmus kinnisvarauudised.ee (kaasautor Mariliis Pinn, 19.04.2016)